ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ 1

Συντονιστές: skior, iordanism

Απάντηση
skior
Δημοσιεύσεις: 82
Εγγραφή: Παρ Μαρ 01, 2019 12:56 pm

ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ 1

Δημοσίευση από skior » Παρ Μαρ 08, 2019 3:27 pm

ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΚΕ ΤΟΥ ΕΛΚΕΘΕ


ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΚΕ ΤΟΥ ΕΛΚΕΘΕ


ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται και τροποποιείται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ερευνητικού κέντρου, εγκρίνεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν. 4310/2014 όπως αυτό ισχύει. Επίσης το ΔΣ καταρτίζει τον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε., που περιλαμβάνεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του ΕΛΚΕΘΕ σύμφωνα με το άρθρο….. παρ4β.

Στον Οδηγό εξειδικεύονται, στο πλαίσιο κείμενων διατάξεων:
α. τα όργανα και οι διαδικασίες για την αξιολόγηση, επιλογή, χρηματοδότηση και διαχείριση των δραστηριοτήτων του Ε.Λ.Κ.Ε.
β. ο τρόπος και η διαδικασία ελέγχου του Ε.Λ.Κ.Ε. από το ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ,
γ. οι ειδικότερες διαδικασίες οικονομικής διαχείρισης των έργων,
δ. οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις των Επιστημονικών Υπευθύνων και λοιπού προσωπικού,
ε. οι διαδικασίες και κάθε ειδικό ζήτημα σχετικά με την απασχόληση, τις αμοιβές και τις μετακινήσεις των απασχολούμενων στα έργα του Ε.Λ.Κ.Ε.,
στ. οι όροι και η διαδικασία χορήγησης ταμειακών διαχειριστικών διευκολύνσεων των έργων,
ζ. ο κανονισμός χορήγησης υποτροφιών,
η. οι τρόποι διάχυσης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων των ερευνών και των άλλων δραστηριοτήτων που χρηματοδοτούνται μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε.,
θ. η διαχείριση και προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής (πνευματικής και βιομηχανικής) ιδιοκτησίας,
ι. η συμμετοχή του ΕΛΚΕΘΕ σε εταιρείες έντασης γνώσης (spin off),
ια. θέματα ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας,
ιβ. οι λεπτομέρειες διάθεσης και χρήσης των παγίων των έργων/προγραμμάτων του Ε.Λ.Κ.Ε.,
ιγ. κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εύρυθμη λειτουργία των Ε.Λ.Κ.Ε. και των ερευνητικών και λοιπών έργων και προγραμμάτων που αυτοί υλοποιούν.

Σε εκτέλεση του προαναφερόμενου Νόμου συντάσσεται και ο παρών Οδηγός Χρηματοδότησης και Διαχείρισης (ΟΧΔ) του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του ΕΛΚΕΘΕ. Ο ΟΧΔ αποτελεί γενικό κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της ΜΟΔΥ του ΕΛΚΕ του ΕΛΚΕΘΕ. Οι υπεύθυνοι των έργων και οι ερευνητές ακολουθούν τον ΟΧΔ στο πλαίσιο της υλοποίησης των έργων.



ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Εισαγωγή
Η διαχείριση των ερευνητικών έργων γίνεται στο ΕΛΚΕΘΕ από την ΜΟΔΥ του ΕΛΚΕ, η οποία ενεργεί σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο το οποίο καθορίζεται από τον ν. 4485 ΦΕΚ Α’ 114/04.08.2017 και από τον εγκεκριμένο από το ΔΣ Οδηγό Διαχείρισης και Χρηματοδότησης.
Η ΜΟΔΥ, έχοντας την υποχρέωση από το Νόμο της κατάρτισης και παρακολούθησης του προϋπολογισμού του ΕΛΚΕ και των τροποποιήσεών του, της σύνταξης ετήσιου επιστημονικού και οικονομικού προϋπολογισμού και απολογισμού, συγκεντρώνει και ελέγχει όλα τα υποβαλλόμενα στοιχεία για την οικονομική πρόοδο κάθε χρηματοδοτούμενου έργου που διαχειρίζεται, τα οποία στη συνέχεια επεξεργάζεται σε σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης των έργων.
Θεσμικό Πλαίσιο Χρηματοδοτούμενης Έρευνας
Το βασικό θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη διαχείριση της εξωτερικής χρηματοδότησης της έρευνας στα ερευνητικά κέντρα κατά χρονολογική σειρά, από:
 ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4310 ΦΕΚ Α 258/8.12.2014 «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις.»
 NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4386 ΦΕΚ Α΄83/11.5.2016 «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις.»
 NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4485 ΦΕΚ Α’ 114/04.08.2017 «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις.»
Σύμφωνα με το ν. 4485 Κεφ. Η’ όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε και ισχύει οι ΕΛΚΕ, οι οποίοι έχουν συσταθεί και λειτουργούν στους ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 σύμφωνα με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις 5439/1985 (Β΄ 298) και 120/1/837/1988 (Β΄ 696) εξακολουθούν να υφίστανται και διέπονται από τις διατάξεις του ν. 4310/2014, του άρθρου 24 του ν. 4386/2016 «με σκοπό τη διαχείριση και διάθεση κονδυλίων που προέρχονται από οποιαδήποτε πηγή, καθώς και από ίδιους πόρους του και προορίζονται για την κάλυψη δαπανών, οποιουδήποτε είδους, που είναι απαραίτητες για τις ανάγκες εκτέλεσης έργων ερευνητικών, εκπαιδευτικών, επιμορφωτικών, αναπτυξιακών, καθώς και έργων συνεχιζόμενης κατάρτισης, σεμιναρίων και συνεδρίων, παροχής επιστημονικών, τεχνολογικών και καλλιτεχνικών υπηρεσιών, εκπόνησης ειδικών και κλινικών μελετών, εκτέλεσης δοκιμών, μετρήσεων, εργαστηριακών εξετάσεων και αναλύσεων, παροχής γνωμοδοτήσεων, σύνταξης προδιαγραφών για λογαριασμό τρίτων, σχεδιασμού και υλοποίησης επιστημονικών, ερευνητικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων ως και άλλων συναφών υπηρεσιών, προς όφελος του ΕΛΚΕΘΕ.»
Πόροι

Πόροι του ΕΛΚΕ είναι όσοι αναφέρονται στο άρθρο 51 του ν. 4485 ΦΕΚ Α’ 114/04.08.2017 και προέρχονται ειδικότερα από:
α. Κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) που διατίθενται είτε μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ανάπτυξης της εκπαίδευσης ή της έρευνας και της τεχνολογίας καινοτομίας είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, (Κρατικοί φορείς και δημόσιοι οργανισμοί Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κλπ).
β. χρηματοδοτήσεις, χορηγίες, δωρεές, κληροδοτήματα και κάθε είδους εισφορές από φυσικά πρόσωπα, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από διεθνείς Οργανισμούς,
γ. παροχή υπηρεσιών προς τρίτους που σχετίζονται με την ερευνητική και λοιπή δραστηριότητα του ΕΛΚΕ,
δ. εμπορική εκμετάλλευση δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, προϊόντων μεταφοράς τεχνολογίας - τεχνογνωσίας, που προκύπτουν από την εκτέλεση χρηματοδοτούμενων έργων και την εν γένει ερευνητική δραστηριότητα των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας,
ε. εκδόσεις,
στ. τέλη εγγραφής/δίδακτρα, οικονομική συμμετοχή τρίτων σε συνέδρια, σεμινάρια και εκτελούμενα προγράμματα τυπικής, μη τυπικής και διά Βίου Μάθησης,
ζ. πρόσοδοι από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του ΕΛΚΕ (κινητών και ακινήτων),
η. έσοδα από κρατήσεις που επιβάλλονται για λογαριασμό του ΕΛΚΕ, σύμφωνα με την εκάστοτε απόφαση ή σύμβαση χρηματοδότησης, σε εκτελούμενα έργα/προγράμματα των περιπτώσεων α΄, β΄, γ΄ και στ΄ της παρούσας παραγράφου, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής κράτησης της παρ. 5 του άρθρου 59 (overhead),
θ. πόροι που προέρχονται από την τυχόν κατανομή πλεονάσματος του Λογαριασμού. Το πλεόνασμα αυτό κατανέμεται από την Επιτροπή Ερευνών, ύστερα από έγκριση σχετικού προϋπολογισμού που υποβάλλει η Επιτροπή προς τη Σύγκλητο του ΑΕΙ, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 7 παρ.2 εδ.γ της ΥΑ ΚΑ/679/22.8.96.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΩΝ

Τα έργα/προγράμματα που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε. εκτελούνται από Ομάδες Έργου με Επιστημονικό Υπεύθυνο (ΕΥ), ο οποίος μπορεί να είναι μέλος Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., μέλος Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. του Α.Ε.Ι., καθώς και μέλος του ερευνητικού προσωπικού του ΕΛΚΕΘΕ. Επιστημονικός υπεύθυνος μπορεί να είναι, και εξωτερικός συνεργάτης κάτοχος διδακτορικού διπλώματος, μπορεί επίσης να είναι επιστημονικός υπεύθυνος μέλος του λοιπού προσωπικού (μόνιμου ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου), εφόσον κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα. Η δυνατότητα να είναι ορισμένες ή όλες οι ανωτέρω Καθορίζονται οι κατηγορίες των ανωτέρω προσώπων ΕΥ, καθώς και οι ειδικότερες οι προϋποθέσεις ………………………………………………………………………………. ορίζονται στον Οδηγό Διαχείρισης και Χρηματοδότησης του οικείου Ε.Λ.Κ.Ε..

Οι δύο βασικές κατηγορίες έργων που διαχειρίζεται ο ΕΛΚΕ του ΕΛΚΕΘΕ προκύπτουν από τον τρόπο χρηματοδότησής τους και διακρίνονται σε:
 Εξωτερικώς χρηματοδοτούμενα έργα
 Εσωτερικώς χρηματοδοτούμενα έργα

Την πρωτοβουλία για την υποβολή προτάσεων έργων αναλαμβάνουν μέλη του ΕΛΚΕΘΕ κατά τα ανωτέρω οι οποίοι μετά την έγκριση του έργου, ορίζονται Επιστημονικά Υπεύθυνοι (ΕΥ) με απόφαση του ΔΣ.
Α) Εξωτερικώς Χρηματοδοτούμενα Έργα
Ως εξωτερική χρηματοδότηση εννοείται κάθε πόρος εκτός των προερχόμενων από τον Προϋπολογισμό των ταμειακών περιουσιακών διαθέσιμων του ΕΛΚΕΘΕ.
Ο προϋπολογισμός κάθε εξωτερικώς χρηματοδοτούμενου ερευνητικού έργου ή έργου παροχής υπηρεσιών επιβαρύνεται με ποσοστό 20% (εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά από χρηματοδότες φορείς, του Δημοσίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κλπ). Στην περίπτωση χρηματοδότησης συνεδρίων ή σεμιναρίων, χορηγιών η επιβάρυνση είναι …..%).
Το άρθρο 59 παρ 5 του ν.4485/2017 προβλέπει παρακράτηση μέχρι του ποσοστού του 25% του Π/Υ των έργων που χρηματοδοτούνται και υλοποιούνται μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε. και από οποιονδήποτε πόρο του, όπως το ποσοστό αυτό καθορίζεται από το ΔΣ, την απόφαση ή τη σύμβαση χρηματοδότησης του έργου και στο πλαίσιο που θέτουν οι φορείς χρηματοδότησης και, κρατείται για έξοδα λειτουργίας του Ε.Λ.Κ.Ε. και το λειτουργικό κόστος του ΕΛΚΕΘΕ και αποτελεί έσοδο του Ε.Λ.Κ.Ε.
Η στελέχωση των ερευνητικών ομάδων γίνεται κατά προτεραιότητα από το προσωπικό του ΕΛΚΕΘΕ, όπως καθορίζεται στα άρθρα …. του εσωτερικού κανονισμού, τις δυνατότητες του οποίου οφείλει να εξαντλήσει ο Επιστημονικά Υπεύθυνος πριν απευθυνθεί σε τρίτους. Ως προσωπικό του ΕΛΚΕΘΕ για την εφαρμογή της διάταξης αυτής νοείται το ερευνητικό (ερευνητές, ειδικοί λειτουργικοί επιστήμονες), ειδικό επιστημονικό τεχνικό, τεχνικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, οι μεταδιδακτορικοί συνεργάτες οι μεταπτυχιακοί φοιτητές, οι υποψήφιοι διδάκτορες. Η χρήση εταιρειών ή μεμονωμένων ατόμων ως υπεργολάβων για εκτέλεση μέρους του έργου πρέπει να αναφέρεται στη σύμβαση εκτέλεσης του έργου. Με την αναφορά στη σύμβαση επιτρέπεται η χρήση υπεργολάβων για την παροχή υπηρεσιών που δεν είναι δυνατό να εκτελεστούν από το ΕΛΚΕΘΕ, εφόσον αυτή προβλέπεται από το φορέα ανάθεσης του έργου. Σε κάθε περίπτωση, ο προϋπολογισμός της υπεργολαβίας θα πρέπει να ορίζεται ρητά στη σύμβαση εκτέλεσης του έργου και να εγκρίνεται από το ΔΣ.
Β) Εσωτερικώς Χρηματοδοτούμενα Έργα (Έργα Χρηματοδοτούμενα από τον ΕΛΚΕ)
Ως εσωτερική χρηματοδότηση εννοούνται πόροι που προέρχονται από τους ίδιους πόρους του Ειδικού Λογαριασμού.
Αυτονόητα, ο προϋπολογισμός κάθε εσωτερικώς χρηματοδοτούμενου ερευνητικού έργου (δεν;) επιβαρύνεται με το αναφερόμενο στην πιο πάνω ποσοστό 20% .

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΈΡΕΥΝΑΣ (ΕΛΚΕ)

Όργανα Διοίκησης και Διαχείρισης του ΕΛΚΕ σύμφωνα με το αρ 52 του ν. 4485/2017 ορίζονται:
1. α) Το ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ,
β) Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ
2. α) Η Μονάδα Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ε.Λ.Κ.Ε. (εφεξής, η Μονάδα) είναι η αρμόδια υπηρεσία για τη διοικητική υποστήριξη και οικονομική διαχείριση του Ε.Λ.Κ.Ε..
β) Ο Προϊστάμενος της Μονάδας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΠΜΟΔΥ) προΐσταται των υπηρεσιών της Μονάδας και ασκεί καθήκοντα Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΥ) για τον Ε.Λ.Κ.Ε.( Σύμφωνα με το αρ. 87 παρ. 12 Τα καθήκοντα του ΠΟΥ του Ε.Λ.Κ.Ε. μπορεί να ανατεθούν στον ΠΟΥ του ΕΛΚΕΘΕ.)
3. Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος (ΕΥ) κάθε προγράμματος/έργου ευθύνεται για την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου του.

Αρμοδιότητες του ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ
Οι αρμοδιότητες του ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ συνοψίζονται και εξειδικεύονται ως ακολούθως:

α. μεριμνά για το συντονισμό των ερευνητικών, εκπαιδευτικών, επιμορφωτικών, αναπτυξιακών και λοιπών έργων του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. που χρηματοδοτούνται και εκτελούνται μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε. και εισηγείται σχετικά με τη λήψη μέτρων για την εξασφάλιση πόρων του
β. καταρτίζει τον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του ΕΛ.ΚΕ., που περιλαμβάνεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του ΕΛΚΕΘΕ
γ. εγκρίνει τις προτάσεις για τη χρηματοδότηση της εκτέλεσης ερευνητικών και λοιπών έργων, σύμφωνα με τον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του ΕΛΚΕ
δ. εγκρίνει την ένταξη του προϋπολογισμού κάθε έργου στον προϋπολογισμό του ΕΛΚΕ, καθώς και την τροποποίηση του προϋπολογισμού των εντεταγμένων έργων
ε. εγκρίνει τον ετήσιο οικονομικό προϋπολογισμό και απολογισμό του ΕΛΚΕ, εγκρίνει τις αναμορφώσεις του προϋπολογισμού και τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εγκρίνει την κατανομή των ετήσιων εσόδων των περιπτώσεων δ’, ε’, ζ’, η’ και θ΄ της παραγράφου 1 του αρ. 51 του Ν.4485/2017
στ. Χορηγεί υποτροφίες, σύμφωνα με τον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του ΕΛΚΕ
ζ. Προσλαμβάνει και απασχολεί προσωπικό για την υποστήριξη των έργων και προγραμμάτων που υλοποιεί ο ΕΛΚΕ
η. Χορηγεί ταμειακές διαχειριστικές διευκολύνσεις σε προγράμματα και έργα, σύμφωνα με τον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του ΕΛΚΕ
θ. Διενεργεί κάθε αναγκαία πράξη για την εύρυθμη λειτουργία του ΕΛΚΕ και των έργων που αυτός υλοποιεί.
ι. Ιδρύει νέες διοικητικές μονάδες ή καταργεί τις υπάρχουσες μονάδες της ΜΟΔΥ
ια. Αναθέτει αρμοδιότητες της ΜΟΔΥ (αρθ.58 Ν 4485) στις υπάρχουσες οργανικές μονάδες του ΕΛΚΕΘΕ
ιβ. Αναθέτει καθήκοντα προϊσταμένων στις Διοικητικές μονάδες.

Αρμοδιότητες Προέδρου του ΔΣ ΕΛΚΕΘΕ
1. Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ, έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α. εκπροσωπεί δικαστικώς και εξωδίκως τον Ε.Λ.Κ.Ε.,
β. υπογράφει όλα τα αναγκαία έγγραφα για την υποβολή προτάσεων, προσφορών και αιτημάτων χρηματοδότησης για ερευνητικά και λοιπά έργα,
γ. υπογράφει τις συμβάσεις με τους φορείς χρηματοδότησης και τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα στο πλαίσιο των έργων και προγραμμάτων που υλοποιεί ο Ε.Λ.Κ.Ε.,
δ. υπογράφει τα έγγραφα που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση των αποφάσεων της Επιτροπής,
ε. ασκεί τις αρμοδιότητες που του εκχωρεί το ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ για την εξυπηρέτηση των σκοπών του Ε.Λ.Κ.Ε.,
στ. αναλαμβάνει υποχρεώσεις σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε. και υπογράφει τις αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης,
ζ. εκδίδει τις αποφάσεις απευθείας ανάθεσης δημόσιων συμβάσεων.
2. Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ μπορεί, με πράξη του, να εξουσιοδοτεί άλλο μέλος του ΔΣ, για την υπογραφή των εγγράφων της παραγράφου 1.

Προϊστάμενος Μονάδας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΠΜΟΔΥ) Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΥ)

1. Ο Προϊστάμενος της Μονάδας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΠΜΟΔΥ) προΐσταται και εποπτεύει την ομαλή λειτουργία της Μονάδας.
2. Ο ΠΜΟΔΥ έχει τις αρμοδιότητες, τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των άρθρων 25, 26 και 69Γ του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), όπως αυτές εξειδικεύονται στον Ν 4485/2017.
3. Τα καθήκοντα του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΥ) του Ε.Λ.Κ.Ε. δύναται να ανατίθενται στον ΠΟΥ του ΕΛΚΕΘΕ σύμφωνα με το αρ 87 παρ. 12α.
4. Ο ορισμός και η αναπλήρωση του ΠΜΟΔΥ διέπονται από τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.

Μονάδα Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ε.Λ.Κ.Ε.
1. Η Μονάδα Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ε.Λ.Κ.Ε. του ΕΚΕΘΕ (Μονάδα) αποτελεί οργανική μονάδα επιπέδου τμήματος και η οργανωτική της διάρθρωση καθορίζεται με τον οργανισμό του ΕΛΚΕΘΕ και τις αποφάσεις του ΔΣ. Στη Μονάδα αυτήν ανήκουν όλες οι αρμοδιότητες οικονομικού αντικειμένου που αφορούν τον Ε.Λ.Κ.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της αρμοδιότητας που αφορά τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, παροχής υπηρεσιών και έργων του Ε.Λ.Κ.Ε.
2. Αρμοδιότητα της Μονάδας είναι:
α. η κατάρτιση και παρακολούθηση του προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε. και των τροποποιήσεών του, καθώς και η παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών από όλες τις πηγές χρηματοδότησης,
β. η διενέργεια των δημοσιονομικών δεσμεύσεων και η τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων, σύμφωνα με την παρ. 13 του αρ. 60 ν. 4485/2017.
γ. ο έλεγχος, εκκαθάριση και έκδοση ενταλμάτων πληρωμής των δαπανών του Ε.Λ.Κ.Ε., μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία από το ευρωπαϊκό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο, η καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων και η τήρηση του Μητρώου αυτών,
δ. η εκκαθάριση των αποδοχών και των κάθε είδους αποζημιώσεων για το κάθε φύσης προσωπικό που απασχολείται στον Ε.Λ.Κ.Ε., τη χορήγηση φορολογικών βεβαιώσεων και βεβαιώσεων αποδοχών,
ε. η παρακολούθηση της λογιστικής και διαχειριστικής κίνησης των έργων που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε.,
στ. η τήρηση των λογιστικών βιβλίων και η σύνταξη των προβλεπόμενων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, του απολογισμού και των δημοσιονομικών αναφορών,
ζ. η διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε., η εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλίδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες, τις προμήθειες και τα περιουσιακά στοιχεία του Ε.Λ.Κ.Ε.,
η. η διεκπεραίωση της πληρωμής (εξόφλησης) των δαπανών, μέσω τραπεζικών επιταγών ή ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού των δικαιούχων, και η απόδοση των υπέρ τρίτων κρατήσεων, η διενέργεια συμψηφισμών και η απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών, η ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων στο όνομά τους και την εξόφλησή τους, καθώς και η τήρηση Μητρώων Κατασχέσεων και Εκχωρήσεων,
θ. η παρακολούθηση της εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών του Ε.Λ.Κ.Ε. και η τήρηση των οδηγιών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σχετικά με την κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού του,
ι. η είσπραξη των εσόδων του Ε.Λ.Κ.Ε. και ο κατ’ είδος προσδιορισμός του ετήσιου ύψους τους, καθώς και η γνωστοποίηση του ύψους αυτού στην Επιτροπή έως το τέλος του δεύτερου μήνα του επόμενου οικονομικού έτους από την είσπραξη των εσόδων αυτών,
ια. η σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με την Επιτροπή Ερευνών, η υποβολή της στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Δημοσιολογιστικών Διατάξεων και στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων και η κοινοποίησή της στο ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ.
ιβ. η τήρηση Μητρώου των φυσικών προσώπων που αμείβονται, με οποιαδήποτε συμβατική σχέση, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε.,
ιγ. η εκτέλεση και παρακολούθηση των προμηθειών του Ε.Λ.Κ.Ε.,
ιδ. η υποστήριξη της Επιτροπής και του Ε.Υ. για όλα τα θέματα που αφορούν τις διατυπώσεις δημοσιότητας, καθώς και η σύναψη και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών, υπηρεσιών και έργων,
ιε. η γραμματειακή υποστήριξη του ΔΣ και η εισήγηση για θέματα της αρμοδιότητάς της,
ιστ. η εκτέλεση των αποφάσεων του ΔΣ και η παρακολούθηση της τήρησης των διαδικασιών που προβλέπονται στον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης και στον Εσωτερικό Κανονισμό του Ε.Λ.Κ.Ε.,
ιζ. η τήρηση του αρχείου των έργων και προγραμμάτων που υλοποιεί ο Ε.Λ.Κ.Ε.,
ιη. η χορήγηση βεβαιώσεων καθώς και κάθε άλλου αναγκαίου έγγραφου, σύμφωνα με το τηρούμενο αρχείο της.

3. Η Μονάδα του Ε.Λ.Κ.Ε. στελεχώνεται ανάλογα με τις ανάγκες της:
α. από προσωπικό του ΕΛΚΕΘΕ, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες οικονομικού αντικειμένου,
β. από προσωπικό που προσλαμβάνεται, ύστερα από απόφαση του ΔΣ, με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ή συμβάσεις ανάθεσης έργου και αμείβεται από τις πιστώσεις των έργων του Ε.Λ.Κ.Ε..
4. α. Οι αρμοδιότητες οικονομικού περιεχομένου της Μονάδας ασκούνται καταρχήν από το προσωπικό του ΕΛΚΕΘΕ. Κατ΄ εξαίρεση και εφόσον τούτο δεν επαρκεί, ασκούνται από προσωπικό που απασχολείται με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ή συμβάσεις μίσθωσης έργου.
β. Τα καθήκοντα του προσωπικού της Μονάδας που ασκούν αρμοδιότητες οικονομικού περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένου του Προϊσταμένου της, είναι ασυμβίβαστα με τα καθήκοντα του διατάκτη και των μελών συλλογικών οργάνων για την αξιολόγηση, τον έλεγχο της καταλληλότητας των προσφερόντων και των προσφορών τους, τη διενέργεια διαγωνισμών, την αξιολόγηση ενστάσεων και την παραλαβή προμηθειών, υπηρεσιών και έργων.
γ. Τα καθήκοντα δέσμευσης πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό, ελέγχου των δικαιολογητικών, εκκαθάρισης και έκδοσης εντολής πληρωμής δαπανών είναι ασυμβίβαστα με αυτά της εξόφλησής τους.
Οικονομική διαχείριση
1. Στον Ε.Λ.Κ.Ε. δύναται να αποδίδεται διαφορετικός αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) από τον οικείο του ΕΛΚΕΘΕ.
2. Ο Ε.Λ.Κ.Ε. λειτουργεί εσωτερικά συστήματα, διαδικασίες και μηχανισμούς παρακολούθησης της εκτέλεσης των προϋπολογισμών των έργων που υλοποίει, βάσει των αρχών της διαφάνειας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
3. Η τήρηση των λογιστικών βιβλίων και η σύνταξη των προβλεπόμενων χρηματο-οικονομικών καταστάσεων γίνεται σύμφωνα με το ν. 4308/2014.
4 α. Ο Ε.Λ.Κ.Ε. διατηρεί λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδος υπό την ομάδα λογαριασμών 260, με τίτλο Ε.Λ.Κ.Ε./ΕΛΚΕΘΕ και σε πιστωτικά ιδρύματα με τίτλο «Ε.Λ.Κ.Ε./ΕΛΚΕΘΕ».
Οι πόροι των Ε.Λ.Κ.Ε. κατατίθενται σε αυτούς και διατίθενται με εντολές του Προέδρου ή άλλου εξουσιοδοτημένου μέλους του ΔΣ, ύστερα από απόφαση του.
β. Με απόφαση του ΔΣ μεταφέρονται τα πλεονάζοντα διαθέσιμα από τα πιστωτικά ιδρύματα στην Τράπεζα της Ελλάδος, σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης υπό την ομάδα λογαριασμών 260, και η διαχείρισή τους ενεργείται από την ΤτΕ και τον ΟΔΔΗΧ, σύμφωνα με τον α.ν. 1611/1950, όπως ισχύει, την παρ. 11 του άρθρου 15 του ν. 2469/1997 (Α΄ 38), όπως ισχύει και την από 20.4.2015 ΠΝΠ, όπως κυρώθηκε με το ν. 4323/2015 (Α΄ 43). Η απόφαση του ΔΣ αιτιολογείται σύμφωνα με τις ανάγκες των έργων/προγραμμάτων που διαχειρίζεται ο οικείος Ε.Λ.Κ.Ε. και τον Οδηγό εφαρμογής των έργων/προγραμμάτων.
γ. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ορίζεται η διαδικασία και οι σχετικές λεπτομέρειες για την ανά μήνα μεταφορά χρηματικών διαθεσίμων από την Τράπεζα της Ελλάδος σε πιστωτικά ιδρύματα, βάσει αντίστοιχου μηνιαίου προγραμματισμού πληρωμών του Ε.Λ.Κ.Ε. για τη διενέργεια αυτών με ηλεκτρονικό τρόπο. Έως την έναρξη ισχύος της υπουργικής απόφασης, το ΔΣ αποφασίζει για τη διαδικασία μεταφοράς των ταμειακών διαθεσίμων του Ε.Λ.Κ.Ε. και το ποσοστό μεταφοράς στην ΤτΕ, βάσει του χρηματοδοτικού προγραμματισμού, των αναγκών των έργων/ προγραμμάτων που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε. και των Οδηγών Εφαρμογής αυτών.
5. Ποσοστό μέχρι είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του συνολικού προϋπολογισμού των έργων που χρηματοδοτούνται και υλοποιούνται μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε. και από οποιονδήποτε πόρο του, όπως το ποσοστό αυτό καθορίζεται από το ΔΣ, την απόφαση ή τη σύμβαση χρηματοδότησης του έργου και στο πλαίσιο που θέτουν οι φορείς χρηματοδότησης και ο Οδηγός Χρηματοδότησης και Διαχείρισης, κρατείται για έξοδα λειτουργίας του Ε.Λ.Κ.Ε. και το λειτουργικό κόστος του ΕΛΚΕΘΕ. και αποτελεί έσοδο του Ε.Λ.Κ.Ε.
6.α. Το ποσοστό των ετήσιων εσόδων των περιπτώσεων δ΄, ε΄, ζ΄, η΄ και θ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 51 του Ν 4485 που μεταβιβάζεται από τον Ε.Λ.Κ.Ε. στον τακτικό προϋπολογισμό του ΕΛΚΕΘΕ, ύστερα από εισήγηση του ΠΜΟΔΥ και απόφαση του ΔΣ, δεν μπορεί να υπολείπεται του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του συνόλου των εσόδων αυτών.
β. Το υπολειπόμενο ποσοστό των ετήσιων εσόδων του Ε.Λ.Κ.Ε., μετά την αφαίρεση του ποσού της περίπτωσης α΄ της παρούσας παραγράφου, κατανέμεται με απόφαση του ΔΣ, στον Ε.Λ.Κ.Ε. για να αναληφθούν δαπάνες σε βάρος προϋπολογισμού σε έργο ή έργα που δύνανται να εκτείνονται και πέραν του έτους, για την επίτευξη των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και αναπτυξιακών στόχων του ΕΛΚΕΘΕ, για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών του Ε.Λ.Κ.Ε. και του ΕΛΚΕΘΕ (φύλαξη, καθαριότητα, συντήρηση εξοπλισμού κ.λπ.), για τις ανάγκες της ίδιας περιουσίας ή υποστήριξης περιουσιακών στοιχείων του ΕΛΚΕΘΕ.
7.α. Σε περίπτωση μη απορρόφησης του ποσού που διατίθεται για τις υποχρεώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του ΕΛΚΕΘΕ, το μη απορροφηθέν ποσό μπορεί να αναλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του ΕΛΚΕΘΕ του αμέσως επόμενου οικονομικού έτους για εξόφληση δαπανών σε βάρος ταμειακών διαθεσίμων.
β. Υπόλοιπο ταμειακών διαθεσίμων των έργων/προγραμμάτων που εκτείνονται πέραν του έτους και δεν έχουν χρησιμοποιηθεί στο τέλος του οικονομικού έτους, καλύπτονται στο επόμενο οικονομικό έτος δαπάνες που αναλαμβάνονται σε βάρος έργων-προγραμμάτων, με απόφαση του ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ, η οποία κοινοποιείται στον Γ.Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
8. Τα περιουσιακά ταμειακά διαθέσιμα του Ε.Λ.Κ.Ε., ύστερα απόφαση του ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ., μπορούν να χρησιμοποιούνται για να αναλαμβάνονται υποχρεώσεις σε βάρος του προϋπολογισμού έργων /προγραμμάτων του Ε.Λ.Κ.Ε. για δαπάνες για κτηριακές υποδομές του ΕΛΚΕΘΕ., για αγορά και συντήρηση ερευνητικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού, για ταμειακές διευκολύνσεις των εκτελούμενων έργων/ προγραμμάτων, για αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου εταιρειών που ανήκουν κατά πλειοψηφία στο ΕΛΚΕΘΕ., για κάλυψη δημοσιονομικών διορθώσεων, νόμιμων και μη επιλέξιμων δαπανών και για εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και δικαστικών δαπανών. Ποσοστό έως 5% των περιουσιακών ταμειακών διαθεσίμων, ύστερα από απόφαση του ΔΣ, μπορούν να χρησιμοποιούνται για να αναλαμβάνονται δαπάνες σε βάρος του προϋπολογισμού έργων/ προγραμμάτων του Ε.Λ.Κ.Ε. για δαπάνες υποτροφιών και ερευνητικών/εκπαιδευτικών προγραμμάτων νέων επιστημόνων.
Ειδικά για τα ταμειακά διαθέσιμα έργων/προγραμμάτων, των οποίων το φυσικό αντικείμενο έχει επιτυχώς ολοκληρωθεί και για τα οποία δεν προκύπτει άλλη συμβατική υποχρέωση, επιτρέπεται η διάθεσή τους για χρηματοδότηση ερευνητικών δραστηριοτήτων της ίδιας ερευνητικής ομάδας. Για τον σκοπό αυτό, ο επιστημονικός υπεύθυνος, μετά την ολοκλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων, η οποία αποδεικνύεται από βεβαίωση ολοκλήρωσης του χρηματοδότη, καταθέτει προς έγκριση στο ΔΣ ετήσιο προϋπολογισμό και πρόταση χρήσης του αδιαθέτου υπόλοιπου για δράσεις με στόχο την υποστήριξη της έρευνας.
9.α) Η ΜΟΔΥ του Ε.Λ.Κ.Ε., κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος του επιστημονικά υπευθύνου έργου/προγράμματος, χορηγούν προκαταβολές με την έκδοση χρηματικού εντάλματος προπληρωμής (ΧΕΠ), με σκοπό την υλοποίηση των έργων/προγραμμάτων που διαχειρίζονται. Το ΧΕΠ εκδίδεται από τη ΜΟΔΥ του Ε.Λ.Κ.Ε. μετά από έγκριση του ΔΣ. Το ΧΕΠ χορηγείται προκειμένου να καλυφθούν: α) έξοδα μετακίνησης εκτός έδρας, β) απαιτήσεις προμήθειας οργάνων, αναλωσίμων ή εξειδικευμένων υπηρεσιών από το εξωτερικό, γ) ανάγκες μικροεξόδων λοιπών δαπανών μέχρι το ποσό των χιλίων (1.000) ευρώ.
Δικαιούχος της προκαταβολής μπορεί να είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος του έργου/προγράμματος, εφόσον έχει μόνιμη ή αορίστου χρόνου εργασιακή σχέση με το ΕΛΚΕΘΕ, για δαπάνες μετακινήσεων. Η απόφαση του ΔΣ θα ορίζει και την προθεσμία απόδοσης της προκαταβολής, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει το τρίμηνο και σε κάθε περίπτωση την 31η Δεκεμβρίου του οικονομικού έτους. Μετά τη διενέργεια των δαπανών ο δικαιούχος υποβάλλει στη ΜΟΔΥ όλα τα σχετικά παραστατικά (εξοφλημένα τιμολόγια κ.λπ.) και δικαιολογητικά. Σε περίπτωση μη εξαντλήσεως όλου του ποσού του Χ.Ε.Π. ο δικαιούχος καταθέτει το υπόλοιπο ποσό στον λογαριασμό ταμειακής διαχείρισης του έργου/προγράμματος. Δεν επιτρέπεται η έκδοση Χ.Ε.Π. σε δικαιούχο που, για οποιονδήποτε λόγο, δεν έχει αποδώσει λογαριασμό για προηγούμενη προκαταβολή.
β) Οι κάθε είδους αποζημιώσεις που δίνονται σε δικαιούχους (φοιτητές, νέοι ερευνητές κ.λπ.) στο πλαίσιο ευρωπαϊκών και συγχρηματοδοτούμενων έργων κινητικότητας (Erasmus κ.λπ.) ελέγχονται, εκκαθαρίζονται και καταβάλλονται, σύμφωνα με τους όρους του εκάστοτε προγράμματος, με την έκδοση τακτικών χρηματικών ενταλμάτων.

Επιστημονικός Υπεύθυνος
1. Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος (ΕΥ) ορίζεται με απόφαση του ΔΣ, ευθύνεται για την ορθή υλοποίηση και πιστοποίηση του φυσικού αντικειμένου του έργου και τη σκοπιμότητα των δαπανών που συνδέονται με την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου του έργου και παρακολουθεί το οικονομικό αντικείμενό του.
Με απόφασή του το ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ μπορεί να ορίζει αναπληρωτή επιστημονικό υπεύθυνο.
2. Για την έκδοση της απόφασης ανάληψης υποχρέωσης σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού έργου ή προγράμματος απαιτείται έγγραφο τεκμηριωμένο αίτημα του Επιστημονικού Υπεύθυνου προς τον ΠΜΟΔΥ, σύμφωνα με το άρθρο 62. Του Ν. 4485/2017
3. Για την πληρωμή δαπανών του έργου/προγράμματος, ο επιστημονικός υπεύθυνος υποβάλλει στη Μ.Ο.Δ.Υ. του Ε.Λ.Κ.Ε. αίτημα πληρωμής που συνοδεύεται με τα σχετικά δικαιολογητικά για τον έλεγχο, την εκκαθάριση και την πληρωμή των σχετικών δαπανών.
4. Αν η δαπάνη δεν προβλέπεται στον προϋπολογισμό του έργου, απαιτείται αναμόρφωση του προϋπολογισμού και απόφαση του ΔΣ του ΕΛΚΕ ύστερα από τεκμηριωμένο αίτημα του ΕΥ.


























ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΔΥ ΕΛΚΕ



ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΜΟΔΥ-ΠΟΥ ΕΛΚΕ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗ ΤΑΜΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΟΔΥ ΤΟΥ ΕΛΚΕΘΕ
Αρμοδιότητες Προϊστάμενου ΜΟΔΥ ΕΛΚΕ
Ο Προϊστάμενος είναι υπεύθυνος για το συντονισμό, τον έλεγχο και την εποπτεία της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας της ΜΟΔΥ του ΕΛΚΕ, την παρακολούθηση και ιεράρχηση των αναγκών της, καθώς και για την κατάλληλη αξιοποίηση και αναβάθμιση του προσωπικού της και την επίτευξη των στόχων που τίθενται από το ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ.
Ελέγχει και συνηγορεί στο έργο του προσωπικού της ΜΟΔΥ και ανακατανέμει σύμφωνα με τις ανάγκες το προσωπικό.
Με την απόφαση ΔΣ Συν 267η Δii και Συν…. ανάθεση αρμοδιοτήτων σε ΠΟΥ καθοριστήκαν αναλυτικά οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του ΠΟΥ του ΠΜΟΔΥ και του επικεφαλή Ταμειακής διαχείρισης ως εξής:









Αρμοδιότητες Γραφείων της ΜΟΔΥ του ΕΛΚΕ

1. Γραφείο Διαχείρισης και Παρακολούθησης Έργων με τις εξής αρμοδιότητες:

1. Μελέτη συμβολαίων, κατηγοριοποίηση στοιχείων στο μηχανογραφικό σύστημα με σκοπό την έναρξη των νέων Έργων σύμφωνα με τους όρους του κάθε συμβολαίου ή της απόφασης.
2. Υποστήριξη διαδικασιών σύναψης και παρακολούθησης συμβάσεων συνεργασίας, παρακολούθηση έργων παροχής υπηρεσιών, υποστήριξη ερευνητών στην υποβολή προτάσεων σε συνεργασία με τη Νομική Υπηρεσία
3. Σύνταξη οικονομικών εκθέσεων προγραμμάτων
4. Έλεγχος επιλεξιμότητας δαπανών στα έργα και παρακολούθηση μεταβολών.
5. Κατάρτιση πινάκων έργων που δικαιούνται συγχρηματοδότηση.
6. Παροχή στοιχείων και συνεργασία με κάθε αρμόδιο όργανο που ασκεί έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού.
7. Έκδοση και έλεγχος δελτίων παρακολούθησης και δαπανών των προγραμμάτων σε συνεργασία με τους επιστημονικούς υπεύθυνους.
8. Έλεγχος και τήρηση φύλλων χρονοχρέωσης, που αφορούν τα προγράμματα.

ΔΠ-Ε Γραφείο Διαχείρισης προγραμμάτων
Αρθ.58
α) η κατάρτιση και παρακολούθηση του προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε. και των τροποποιήσεών του, καθώς και η παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών από όλες τις πηγές χρηματοδότησης, ( Προγράμματα έργα αναλυτικός προϋπολογισμός)
ε. η παρακολούθηση της λογιστικής και διαχειριστικής κίνησης των έργων που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε., ΔΠ-Ε
θ. η παρακολούθηση της εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών του Ε.Λ.Κ.Ε. και η τήρηση των οδηγιών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σχετικά με την κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού του, ΔΠ-Ε
ιδ. η υποστήριξη της Επιτροπής και του Ε.Υ. για όλα τα θέματα που αφορούν τις διατυπώσεις δημοσιότητας, καθώς και η σύναψη και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών, υπηρεσιών και έργων, ΔΠ-Ε
ιζ. η τήρηση του αρχείου των έργων και προγραμμάτων που υλοποιεί ο Ε.Λ.Κ.Ε., ΔΕ

Γραφείο Παρακολούθησης προϋπολογισμού και απολογισμού Ερευνητικών και λοιπών Έργων.

1. Μελέτη και αποσαφήνιση των χρηματοοικονομικών, διοικητικών, πλαισίων που διέπουν τα έργα ( πχ ΕΣΠΑ ΟΡΙΖΟΝ, FP, κλπ).
2. Κατάρτιση προϋπολογισμών κατά την προετοιμασία υποβολής προτάσεων χρηματοδοτούμενων συμβολαίων τόσο Εθνικών (ΓΓΕΤ, Ιδιωτικοί φορείς εντός Ελλάδος) όσο και σε φορείς εκτός Ελλάδος (European Commission, International Organizations, Private Sector,Governments εντός η και εκτός Ευρώπης).
3. Διοικητική και οικονομική υποστήριξη κατά την διάρκεια της υποβολής των χρηματοδοτικών προτάσεων.
4. Συνεχής επαφή και παροχή πληροφοριών στους χρηματοδοτικούς φορείς μέχρι και την στιγμή της σύνταξης των χρηματοδοτικών συμβολαίων.
5. Διοικητική διεκπεραίωση διαδικασιών κατά την περίοδο υπογραφής των συμβολαίων των εγκεκριμένων έργων.
6. Σε περίπτωση συμβολαίων στα οποία το ερευνητικό κέντρο συμμετέχει ως Ανάδοχος (Coordinator), το διοικητικό μέρος περιλαμβάνει και την επικοινωνία με τους Εταίρους (Partners), συντονισμό και επικοινωνία, από συλλογή υπογραφών μέχρι συμβουλευτικό ρόλο σε ότι αφορά στις δέουσες διοικητικές διαδικασίες, και σαν ενδιάμεσος επικοινωνίας των Εταίρων (Partners) με τους χρηματοδοτικούς φορείς, πράγμα που συνεχίζεται καθ’ όλη την πορεία της υλοποίησης των έργων αυτών.
7. Κατά την υλοποίηση των Συμβολαίων, παρακολούθηση τόσο των δαπανών όσο και των εσόδων των έργων με σκοπό την ορθολογική και αποδοτική χρηματοοικονομική διαχείριση των λαμβανομένων χρηματοδοτήσεων των έργων, την τήρηση των όρων επιλεξιμότητας, και στόχο την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών δυνατοτήτων των έργων.
8. Προετοιμασία υπογραφή και αποστολή Οικονομικών Αναφορών στους χρηματοδοτικούς φορείς μέσω της συλλογής και επιβεβαίωσης των δαπανών των συγκεκριμένων έργων. Οι σχετικές αναφορές υπογράφονται τόσο από τον επιστημονικό όσο και από τον οικονομικό υπεύθυνο του έργου όπου είναι απαραίτητο.
9. Μέρος αυτής της παρακολούθησης περιλαμβάνει συνεχή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς όπως τους χρηματοδοτικούς φορείς, τους Εταίρους (σε νους, τα τμήματα της ίδιας της Κεντρικής Δ/σης και με τα επιμέρους Ινστιτούτα του ερευνητικού κέντρου στα οποία εντάσσονται τα χρηματοδοτούμενα έργα, για λόγους είτε συμβουλευτικούς ή ενημερωτικούς.
10. Σε περίπτωση Αναδοχής (Coordination), ο ρόλος περιλαμβάνει ακόμή και τα ακόλουθα:
11. Παρακολούθηση και έλεγχο της συνολικής οικονομικής κατάστασης του δικτύου.
12. Παρακολούθηση και ενημέρωση των υπολοίπων του δικτύου με σκοπό την αποδοτικότερη απορρόφηση του συνολικού προϋπολογισμού.
13. Την ορθολογική διανομή των πληρωμών μεταξύ των Εταίρων/Partners με βάση την εκκαθάριση των δαπανών, τις ληφθείσες χρηματοδοτήσεις και πληροφορίες και έγγραφα σχετιζόμενα με την υλοποίηση του έργου.
14. Σε περίπτωση ελέγχων των έργων από αρμόδιους φορείς, χειρίζεται την παρουσίαση και τεκμηρίωση των χρηματοοικονομικών και διοικητικών, διαδικασιών, εγγράφων και στοιχείων που σχετίζονται με τα έργα.
15. Επιμερισμός των Λειτουργικών Δαπανών. Υπολογισμός και συνεχής παρακολούθηση των χρηματοοικονομικών δεικτών με σκοπό τον ορθολογικό και τεκμηριωμένο επιμερισμό των λειτουργικών δαπανών.
16. Σύνταξη αιτήματος συγχρηματοδότησης των ανταγωνιστικών συμβολαίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που υποβάλλεται στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.
17. Κοστολόγηση προσωπικού με βάση τα μηνιαία φύλλα καταγραφής και πιστοποίησης του χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων στα χρηματοδοτούμενα συμβόλαια/έργα.
18. Κοστολόγηση αμοιβών προσωπικού ανά εργαζόμενο σε λογαριασμούς της Γενικής Λογιστικής όπου χρειάζεται.

2. Γραφείο Οικονομικών Συναλλαγών με τις εξής αρμοδιότητες:
1. Έλεγχος και παραλαβή εντολών, αποδόσεων και οικονομικών αιτημάτων αμοιβών, ταξιδιών, προμηθειών στο πλαίσιο συμβατικών υποχρεώσεων των προγραμμάτων και δέσμευση τους στο μηχανογραφικό σύστημα.
2. Εκκαθαρίσεις αμοιβών συνεργατών και τρίτων, προμηθειών εσωτερικού-εξωτερικού.
3. Διεκπεραίωση-εκκαθάριση αιτήσεων μετακινήσεων, μετακλήσεων, συνεδριών και επιτροπών τακτικού προσωπικού και συνεργατών που απασχολούνται για την εκτέλεση των ερευνητικών προγραμμάτων.
4. Λογιστική παρακολούθηση της οικονομικής διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού με τήρηση διπλογραφικών βιβλίων όπως αυτά προβλέπονται στον ν.4308/14 (Ελληνικά Λογιστικά πρότυπα).
5. Σύνταξη Προϋπολογισμού-Απολογισμού και οικονομικών καταστάσεων χρήσης.
6. Συγκεντρώνει τα αναγκαία οικονομικά στοιχεία, με σκοπό την κατάρτιση και την υποβολή στις αρμόδιες υπηρεσίες των προβλεπόμενων τακτικών δημοσιονομικών αναφορών
7. Μεριμνά για τον ετήσιο τακτικό έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης και των οικονομικών καταστάσεων από Ορκωτούς Λογιστές που ορίζονται αρμοδίως και παροχή όλων των απαραίτητων για τον έλεγχο στοιχείων.
Δηλώσεις κάθε είδους φορολογίας.

ΟΣ Γραφείο οικονομικών συναλλαγών
Αρθ.58
β. η τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων, σύμφωνα με την παράγραφο 13 του άρθρου 60,
γ. ο έλεγχος, εκκαθάριση και έκδοση ενταλμάτων πληρωμής των δαπανών του Ε.Λ.Κ.Ε., μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία από το ευρωπαϊκό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο, η καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων και η τήρηση του Μητρώου αυτών,
δ. η εκκαθάριση των κάθε είδους αποζημιώσεων (πχ ταξίδια ) για το κάθε φύσης προσωπικό που απασχολείται στον Ε.Λ.Κ.Ε., τη χορήγηση φορολογικών βεβαιώσεων (πχ Προμηθευτών)
στ. η τήρηση των λογιστικών βιβλίων και η σύνταξη των προβλεπόμενων χρηματοοικονομικών καταστάσεων,
ζ. η διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε., η εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλίδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες, τις προμήθειες και τα περιουσιακά στοιχεία του Ε.Λ.Κ.Ε
θ. η παρακολούθηση της εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών του Ε.Λ.Κ.Ε. και η τήρηση των οδηγιών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σχετικά με την κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού του,
ι. ο κατ΄ είδος προσδιορισμός του ετήσιου ύψους των εσόδων, καθώς και η γνωστοποίηση του ύψους αυτού στην Επιτροπή έως το τέλος του δεύτερου μήνα του επόμενου οικονομικού έτους από την είσπραξη των εσόδων αυτών
ιγ. η εκτέλεση και παρακολούθηση των προμηθειών σύμφωνα με τον κανονισμό προμηθειών του Ε.Λ.Κ.Ε., ΕΛΚΕΘΕ


bellou
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Τρί Μαρ 12, 2019 11:09 am

Re: ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ 1

Δημοσίευση από bellou » Τρί Μαρ 12, 2019 11:44 am

"Επιστημονικός Υπεύθυνος
1. Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος (ΕΥ) ορίζεται με απόφαση του ΔΣ, ευθύνεται για την ορθή υλοποίηση και πιστοποίηση του φυσικού αντικειμένου του έργου και τη σκοπιμότητα των δαπανών που συνδέονται με την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου του έργου και παρακολουθεί το οικονομικό αντικείμενό του.
Με απόφασή του το ΔΣ του ΕΛΚΕΘΕ μπορεί να ορίζει αναπληρωτή επιστημονικό υπεύθυνο."

Παρακαλώ επικοινωνήστε με τον νομοθέτη και συγκεκριμένα με τον συντάκτη του νόμου στο Υπουργείο Παιδείας (άρθρο 24§12 του N.4386/2016 & άρθρο 56§11 του N.4485/2017). Εάν ο νομοθέτης ήθελε να επιλέγεται μόνο ένας Επιστημονικός Υπεύθυνος σε κάθε έργο θα διαμόρφωνε τη διάταξη διαφορετικά. Για παράδειγμα θα προσέθετε τη λέξη «αποκλειστικός» πριν τη φράση Επιστημονικός Υπεύθυνος. Σε κάθε περίπτωση πάντως από το ισχύον νομοθετικό καθεστώς δεν συνάγεται από καμία διάταξη ότι απαγορεύεται η επιλογή περισσοτέρων του ενός Επιστημονικών Υπευθύνων για κάθε έργο και θεωρείτε πλέον αναγκαίο ο ορισμός αναπληρωτικού επιστημονικού υπευθύνου.
Επισης είναι ελλιπής η περιγραφή των κριτηρίων επιλογής του ΕΥ από το Δ.Σ. π.χ. λείπει η αναφορά στο συμβόλαιο με τον φορέα χρηματοδότησης κτλ.
Παραδείγματα περισσοτέρων του ενός Επιστημονικών Υπευθύνων για κάθε έργο στην ελληνική επιστημονική ζωή υπάρχουν πολλά εκτός του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε..

sissy
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Παρ Μαρ 08, 2019 5:36 pm

Re: ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ 1

Δημοσίευση από sissy » Δευ Μαρ 18, 2019 2:52 pm

Εφόσον αναφερόμαστε στη διαχείριση του ΕΛΚΕ του ΕΛΚΕΘΕ, προτείνω στην παράγραφο «ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΩΝ» να μπει αρχικά το προσωπικό (ερευνητικό, επιστημονικό) του ΕΛΚΕΘΕ και όχι του ΑΕΙ που δικαιούται να είναι Επιστημονικός Υπεύθυνος (ΕΥ). Προτείνω οι 2 πρώτες γραμμές της παραγράφου να τροποποιηθούν ως εξής:
Τα έργα/προγράμματα που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε. εκτελούνται από Ομάδες Έργου με Επιστημονικό Υπεύθυνο (ΕΥ), ο οποίος μπορεί να είναι μέλος του ερευνητικού ή του επιστημονικού προσωπικού (μόνιμου ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου, εφόσον κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα) του ΕΛΚΕΘΕ καθώς επίσης και μέλος Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., μέλος Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. Α.Ε.Ι.. Επιστημονικός υπεύθυνος μπορεί να είναι, και εξωτερικός συνεργάτης κάτοχος διδακτορικού διπλώματος.

bellou
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Τρί Μαρ 12, 2019 11:09 am

Re: ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ 1

Δημοσίευση από bellou » Δευ Μαρ 18, 2019 3:23 pm

"Την πρωτοβουλία για την υποβολή προτάσεων έργων αναλαμβάνουν μέλη του ΕΛΚΕΘΕ κατά τα ανωτέρω οι οποίοι μετά την έγκριση του έργου, ορίζονται Επιστημονικά Υπεύθυνοι (ΕΥ) με απόφαση του ΔΣ."
Η πρωτοβουλία και η υποστήριξη για την υποβολή προτάσεων πρέπει να είναι ανοιχτεί χωρίς διάκριση και ισότιμη για όλο το προσωπικό (μόνιμο ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή ερευνητές/ΕΛΕ) .
Η παρ 12 (α) του άρθρου 24 του ν. 4386/2014, η ορίζει ότι «Επιστημονικοί υπεύθυνοι των έργων που εκτελούνται από τους ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13α του ν. 4310/2014 μπορεί να είναι εκτός από ερευνητές/ΕΛΕ, όλο το προσωπικό (μόνιμο ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου) του ίδιου του φορέα, εφόσον είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος. Επιστημονικοί υπεύθυνοι μπορεί, επίσης, να είναι καθηγητές και λέκτορες Α.Ε.Ι. και εξωτερικοί συνεργάτες, εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος. Προς τούτο, απαιτείται απόφαση του Δ.Σ. του φορέα».

Απάντηση